fredag 13 september 2013

Arbetsdag

I dag blev det en trädgårdsdag. Det har ju lovats regn så jag tyckte det var bäst att komma i gång med en del saker. Bland annat så flyttade jag två rosenbuskar. Det kan ju vara bra när regnet kommer så man slipper vattna så mycket. Det är ju lagom varmt också, så de har en chans att rota sig ordentligt.
Sen grävde jag upp en jätteplanta med Kungsmynta. Den ska ge plats åt några Lavendelplantor som jag beställt.
Kungsmynta (Origanum vulgare)
Tomaterna som fanns kvar men fortfarande var gröna, de plockade jag av så de får mogna och så slängde jag plantorna. Jag såg också att jag måste städa ur växthuset med högtryckstvätten. Det var mycket spindelnät och annat.
Några långa, olämpligt placerade grenar sågades av och så fick svarta vinbärsbuskarna en mycket välbehövlig gallring.
Nu väntar jag på regnet så får vi se hur mycket det blir, om jag ska bli tvungen att ta in mina pelargoner också. Det visar sig.
Det är ju synd om den här ska regna sönder
Det börjar också bli dags att köpa blomlökar som ska planteras på lämpliga ställen.
  • "Det ligger risker i hänsynslösa förändringar, men större risker i blind konservatism". Henry George 1839 - 1897. Amerikansk politisk ekonom 
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar