lördag 21 september 2013

En fullmatad lördag

Förmiddagen började med en resa till Insjön. Clas Olssons fick ett besök liksom Gundhes blommor. Vi passade också på att fika hemma hos makens kusin.
På Clas inhandlades en del smått och gott, bland annat dessa små fina flaskor som jag tänkte fylla med egengjort örtsalt.
På trädgården köpte jag en massa blomsterlökar som jag ska plantera ut i morgon. Det blev Scilla, Snödroppe, Kungsängslilja och lite låga tulpaner. Jag kan redan nu se framför mig vad vackert det kommer att bli. (hoppas jag)
Efter lunchen så kokade jag lingonsylt på 5 kg lingon och så bakade jag en sats med frukostbullar,
Vinterförbrukning (och kanske lite mer)
Frukostbullar på grahamsmjöl
och eftersom jag hade tänkt tillbringa dagen utomhus i trädgården i morgon, så har jag nu börjat förbereda för morgondagens lunch. Då tänkte jag nämligen att vi skulle äta Soutzoukákia (grekiska avlånga köttbullar).
Sen får det vara bra för idag. Då gör jag kväller och tittar på V75 på TV.
  • "Det finns inget smutsigt arbete, smutsigt kan bara samvetet vara." Ryskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar