onsdag 25 september 2013

Borlängeresa


Ricin, fin som snittblomma också
Efter en riktigt kall natt, så blev det en vacker dag. Jag satt ut en termometer på verandan och den visade 20 grader vid lunchtid - 14 grader utomhus. Solen värmer upp jättebra.
Jag var till Borlänge fram och tillbaka, träffade min syster och överlämnade hennes födelsepresent, 2 plantor Höstanemon. Vi satte några Astrar i minneslunden, drack en kopp kaffe och så vände vi hemåt. Hon till Hedemora och jag till Almo.
Det var jättemycket folk på parkeringen vid det nya köpcentrat bredvid IKEA. Det öppnades ju 1 butik i går och ytterligare 1 eller 2 idag. Mycket folk kommer det väl att bli i flera veckor nu framåt eftersom IKEA själva ska öppna i oktober.


Jag fortsatte emellertid till Helenas växthus i Djurås där jag köpte Ljung till blomlådorna och 3 st. Cyklamen att ha i köksfönstret.
Cyklamen i 2 olika storlekar

Ljung som ska lysa upp i blomlådorna
Jag började med fönstren i hallen nu vid hemkomsten men köket ja det får bli eftermiddagsnöjet i morgon - putsa fönster och fixa upp nya gardiner. På fredag får det bli TV-rummet och data-rummet som får rena fönster och vintergardiner.

  • "Alltid gör det sitt till sa myran när hon pinkade i sjön"
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar