lördag 14 september 2013

Greklandskänningar

Värmen håller i sig. Det är drygt att jobba i trädgården, antagligen för att man inte är van sån här värme den här tiden på året. Fleecetröja är väl det som man haft på sig tidigare år, inte shorts och linne.
Under vår semester, så hyrde vi en bil en dag och åkte till en marknad och till en liten bergsby. Marknaden var ganska liten med många stånd tätt,tätt. Mycket frukt, grönsaker, kryddor och blommor. Det man inte är van vid från marknader här hemma, var att de försökte överrösta varandra med sina erbjudanden

Den lilla bergsbyn heter Kallirachi, och var en vacker men backig by. På det stora torget med de många, stora Platanträden satte vi oss ner för att äta lunch efter vår rundvandring i byn.




Vi fick reda på att dagens special var Get - grillad på spett eller vegetarisk paj. Vi valde Get.
Maken åt med god aptit och ansåg senare att det var det godaste han ätit på hela semestern. För min del kan jag säga att jag tyckte inte det var otäckt, men nu har jag provat och jag kommer inte att äta get igen.

Tyvärr så tyckte massor av getingar också om maträtten, så det var lite jobbigt när man inte visste om det bara var get på gaffeln eller både geting och get.


  • "Man kan inte skaka hand med knuten näve". Golda Meir 1898 - 1978. Israelisk politiker
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar