torsdag 5 september 2013

Hemma igen

Hem ljuva hem. Borta bra men hemma bäst. Ja nog stämmer det. Vi har haft en underbart skön semester, med strålande sol på dagarna lite regn och åska ett par nätter och ett fantastiskt varmt och skönt hav att bada i, men när man känner doften av gräs och den friska klara luften som vi har, ja då känns det skönt att vara hemma igen.
Katten Nils satt på verandan och väntade på oss när vi kom hem vid 22-tiden. Han följde oss in och låg sedan i min säng hela natten. Vid 5-tiden i morse, så blev han så kelsjuk så han kom upp och lade sig bredvid mitt huvud och spann.
Sen har dagen gått sin gilla gång med besök i Tibble med de vanliga sysslorna. Tvättmaskinen har fått gå på högvarv och väskor med mera skall tillbaks till sina platser tills det blir dags för nästa semesterresa.
När man kommer hem så har man ju också fullt upp med att läsa igenom gamla tidningar. Jag var ju lite extra nyfiken eftersom min insändare äntligen hade kommit in i Falukuriren strax innan jag åkte, men jag hade inte fått något svar. Däremot fanns ett svar på brevet i Dalademokraten idag. Ett svar som gav ytterligare frågor. Få se om jag har lust att fortsätta.


  • "Om du tror att du inte behöver göra någonting åt jordens problem, då är du ett av dem".
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar