fredag 13 januari 2012

Trädgårdstankar

Så har då årets första trädgårdstidning kommit. Trender inför det nya året - både fröer, prylar och så växter.
Nja, jag vet inte jag. Nog fanns det något som tilltalade mig men det ska ju helst passa in i min trädgård också. Jag hittade bland annat 1: "tre sorters småpetunia i varma sköna toner. Orange, gult och rost" Köps färdigblandat i kruka.

2: En fantastiskt djupröd småpetunia med dubbla blommor som ser ut som små rosor.

3: Petunia - lila bottenfärg och med en vit fransig kant.

4: Jordgubbsfrön som blommar med vita, äppelblomsrosa och ceriserosa blommor samtidigt samt stora söta bär. Passar i ampel och stor kruka.

Jordgubbsfröna finns att köpa på firma "Rara växter" och de andra önskemålen var det en grossist som heter "Hörnhems", som hade men de skulle visst bara leverera till handelsträdgårdar och sånt ja, det måste kollas upp. Man kan med andra ord säga att- Säsongen har börjat!

Hundra män kan åstadkomma ett läger - men för att skapa ett hem krävs en kvinna.“
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar