söndag 22 januari 2012

Drömmar

Jag älskar engelska trädgårdar. De här gamla som man kan se i en del Tv-serier. Trädgårdar som ser helt oplanerade ut med en massa fina blommor som växer till synes helt utan färgkoordination eller trendförebilder. Jag försöker och försöker men jag får inte riktigt till det. Jag var nära ett tag när alla buskar och klängväxter var otroligt stora men då kliver den lilla, lilla men envisa trädgårdspolisen in och pekar på gräsmattan som är full av mossa och säger: "klipp ner buskarna du så solljuset kommer fram, då blir det inte så mycket mossa". En blandning av Kaprifol och Clematis klättrade upp för ena husgaveln. Den, sa den lilla polisen, måste du klippa ner "för den förstör huset och den ser så risig ut". Gråsparvarna som hade sina nattkvarter här, blev ju naturligtvis ledsna men hittade istället det gamla övergivna skatboet i tallen.
Nu är det istället tom,tom,tomt men som tur är så växer det vidare ur de rötter som blev kvar och om ett par år så kanske det ser ut som jag vill ha det igen. Då får det vara så. Då får nån annan ta över polisen. Nu ska jag visa er några bilder som jag tycker är så fina. De andas lugn och ro och varm skön sommar.
En sån här har jag.
En sån här skulle jag vilja ha.
Ja där ser ni vad mina drömmar handlar om den här tiden på året.
“Sanna ord är alltid vackra, vackra ord är inte alltid sanna.“ kinesiskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar