lördag 7 januari 2012

Angenäma problem

Dräkten som jag bär är en Tunadräkt
Här  ser ni problemen. Inte hon i mitten utan blommorna (buskarna) I ett antal år nu så har vår trädgård bara växt och växt. Inte storleken på trädgården utan storleken på buskarna och för ett par år sedan så började jag och maken på att gallra och klippa ner för att nya och fräscha skott skulle kunna komma fram.
Rosenbusken till vänster om mig är idag en tredjedel av den på bilden men den växer fort och jag trodde inte ens att den skulle ta sig. Likaså den rosa busken Kolkwitzia. Så i min naiva enfald så planterade jag två klätterrosor. En på var sida om portalen som skymtar. När jag råkade få syn på den här bilden och ser hur buskarna har växt på ett par år så inser jag att klätterrosorna måste flyttas i vår. Men.....var ska jag sätta dom? Maken har gjort ett "Rostorn" som jag kan använda för den ena att klättra i den andra funderar jag på att sätta någonstans vid härbret. Ja, det får väl värka fram som man brukar säga.



godsgardar

Idag har det sista av julen åkt ut.....ja inte de här små söta sakerna. Jag blir så glad när jag ser dom så dom kan gott få förgylla min vardag ett tag till.


Nu ska jag ta hand om min deg. Ska baka matbröd på havregrynsgröt.
Just det Lunchen igår ""Gong Bao Ji Ding". var riktigt god. Kyckling i sötsur sås.

  • Av skadan blir man vis.

  • Vi hörs!

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar