tisdag 3 januari 2012

Nystart

Första dagen av träning efter jul- och nyårsuppehållet. Det var drygt! Det kändes i mina axlar men jag hoppade över de övningarna som frestade på mest. Nu känns det ialla fall skönt att ha kommit igång igen. Vägarna/trottoarerna är livsfarligt hala. Även fast det är lite grus på dem så är de så skrovliga av frusen snömodd så det är svårt att ta sig fram. Ska man ut i dag så är det broddar på och stavar i handen. Jag läste häromdagen att det är kvinnor på 60+ som är mest utsatta för arm- handleds- och benbrott. Bäst att vara försiktig.
Idag gick solen upp kl. 09.09 och den går ner kl. 15.00. Dagen blir alltså 5 timmar och 51 minuter. Det gör att dagen är 20 minuter längre än på Tomasdagen den 21 december. Ni ser! Det går framåt.
Idag ska jag fortsätta med en bok som jag började med i går nämligen Svart Himmel av Arnaldur Indridason en isländsk författare som skriver spännande historier i isländsk miljö. Lite annorlunda men oh så spännande.
Kollade nyss hur många böcker jag har och det visade sig att det är 600 st. + 2 i antågande. Jag har emellertid bestämt mig nu att gå ur de två bokklubbar som jag är med i och 1: Låna nya böcker på biblioteket. 2: Börja läsa om de jag har.

1 av de 5 bokyllorna

  • Repetition är kunskapens moder.


  • Vi hörs!

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar