onsdag 25 januari 2012

Spridda skurar

Jag kollade igår hur många som varit in och tittat på min blogg den 23/1. Det visade sig vara 35 sidvisningar. 20 st. i USA, 15 i Sverige och 3 i Ryssland. Det här är ju onödigt vetande, men lite kul är det. Jo, jag vet att om man söker på nåt speciellt ord i tex "google" och så får man svarsalternativ och då kan man hamna på Hansgården 1624, men som sagt, lite kul är det.
Idag måste jag försöka att ta mig själv i kragen. Rummet där jag sitter med datorn måste städas. Jag borde gå igenom skrivbordslådorna och försöka få lite ordning och reda. Annars är jag faktiskt riktigt bra på att hålla ordning på papper/räkningar och sånt. Det är en bra lärdom som jag har med mig från mitt jobb. En del pärmar blir det visserligen, men hellre det än stora högar med papper och tänk vad lätt det är att hitta. Till och med maken har kommit på fördelen med att ha papperen i märkta pärmar.
Jag gjorde en utrensning av kataloger häromdagen. Det är inte klokt hur många kataloger man får med posten. Förr fick man en vår/sommar och en höst/vinter. Nu kommer det minst 6 kataloger från varje firma.
Så här ser Hibiskusen som jag köpte härom veckan. Den här blomman är på väg att vissna men färgen syns i alla fall. Laxrosa med vinröd mitt.
De nedanstående två bilderna är på Hibiskusar som växte på Azorerna
“Varje dag av ditt liv är ett blad i din historia.“
arabiskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar