söndag 1 januari 2012

Nyårslöften

Skrämde jag er? det är inte så farligt det är ju bara jag som är ute på en promenad

Så var det då dags igen... att avlägga löften som man inte håller. Jag undrar hur många gånger som jag lovade att sluta röka bara det blev ett nytt år. Otaliga kan jag tala om. Så när jag äntligen slutade, ja då var det inte ens nyår utan på våren den 25 maj 1995. Tänk 16 snart 17 år sedan. 20 cigaretter/dag rökte jag. Jag kan knappt tänka tanken idag. Då var jag duktig som kunde tvärsluta, och jag tycker inte att det borde vara så svårt att lova sig själv att ta en promenad några gånger i veckan, men tänk att det är det. Jag kan komma på de mest fantastiska undanflykter och jag skäms inte ett dugg för dom (joo, kanske lite). Jag tog i alla fall en promenad idag på förmiddagen - genom byn - och det var ju skönt. Få se nu då om det kan hålla i sig.

Det snöade riktigt fint hela dagen och nu är det ljust och fint ute igen - fram till nästa töväder. Säga vad man vill om detta års vinterväder men vi som har huset uppvärmt med direktel, har tjänat ganska bra hittills (den här vintern) i november månad 2010 gjorde vi slut på 2474 kWh, 2011 samma månad så låg förbrukningen på 1505kWh en skillnad på 969 kWh. Det tackar vi för.
Den sista av mina Amaryllisar som planterade har nu slagit ut. Vacker!

Amaryllis "Picoté"
  •  Skjut inte upp till morgondagen, det du kan göra idag.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar