tisdag 10 januari 2012

Clark Kent


Nu tror ni förstås att jag ska skriva om Stålmannen, nej jag ska berätta om när SVT spelade in delar till en TV-serie som hette Clark Kent - på hotel Dalecarlia. Den spelades in sommaren 1986 och sändes på Tv januari 1988. Huvudrollerna innehades av bland andra: Gösta Engström, Mona Seilitz, Ted Ström,  Ewa Fröling och en ung Cia Berg


Vid ett 40-års kalas samlas grabbarna i ett gammalt rockband och spelar för födelsedagsbarnet. Det fortsätter med att de blir populära (en sommar) och åker runt på olika ställen bland annat på Dalecarlia.
Jag satte mig ner idag för att titta på filmen som jag naturligtvis spelade in när det begav sig, och jag kom ihåg när de besökte oss. En sen kväll när jag slutat och var på väg hem så fick jag se två nakna människor dansa runt i strålkastarsken vid ett av härbrena. Det var Gösta Engström och nån tjej. Dagen efter så var G.Engström alldeles förtvivlad för att han hade myggbett över hela kroppen.
Det kostar på att ligga på topp.
Som sagt ingen toppenfilm men det var roligt att återigen se hur Dalecarlia såg ut innan det byggdes ut.

Nu är helgerna över och vardagen börjar igen.Ingen röd dag i sikte förrän den 6 april Långfredagen.
Jag har bestämt mig för att gå och få akupunktur i mina axlar och nacke. Väntar på tid i Borlänge (hon var på semester) Jag trodde ju att det var på väg att bli bra men det finns fortfarande spänningar där bak.
Kinesisk örtmedicin akupunktur harmoni traditionell energi meridianer örtrecept tcm yin yang ying ayurveda reiki moxa moxabränning koppning


  • Medicus curat, natura sanat – "Läkaren behandlar patienten, naturen läker honom"

  • Vi hörs! 

    1 kommentar:

    1. Ha ha ja det där minns jag lite svagt kan man få vhs kopia?

      SvaraRadera