torsdag 19 januari 2012

Akupunktur

Idag var det träning. Som vanligt segt att gå upp nu när man är bortskämd med att kunna dra sig på morgonen. Såg att himlen färgades röd runt kl. 08 och då kollade jag på SMHI:s sida hur länge solen ska vara uppe idag. 6 tim 43 minuter, 1 tim 12 min längre än dagen med vintersolståndet.  Underbart! Segt att komma upp ja, men bara man har kommit upp, fått sin frukost så går det hur bra som helst och en halvtimme efter att träningspasset är avklarat så mår man ju som en prins. Normalt brukar jag passa på att göra mina inköp efter träningspasset men idag bar det av hem direkt eftersom jag hade fått en tid för akupunktur i Borlänge.
tavla i väntrummet hos akupunktören
Det var en jätteskön behandling. Många nålar blev det och medan jag låg på mage så fick jag först en del  sugkoppar placerade på skulderpartiet. Sugkopparna hjälper till att stimulera musklerna och ger en kraftigare genomblödning och värmeökning än vid vanlig massage.
När de var borta så blev det en vanlig ryggmassage med liniment. Därefter togs nålarna bort och jag fick lägga mig på rygg, Nya nålar i magen , fötterna och armarna och sen fick jag en underbar ansiktsmassage. Mycket avkopplande. Priset för detta kalas var 550 kronor. Det tyckte jag var väldigt billigt, Drygt 1 timme tog behandlingen. När jag var klar med detta så kunde jag inte hålla mig utan jag tog en snabbis ner till Blomsterlandet och det blev några blommor,
2 Saintpaula samt  1 Zebrablad
1 Hibiskus
Jag brukar inte ha nån tur med mina Hibiskusar men den här var otroligt vacker när den var utslagen, så det gick inte att motstå. Ett par buketter tulpaner blev det också
Ja, det var den torsdagen det.
“Om en vän förargar dig, ge trumpeter till hans barn.“
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar