tisdag 24 januari 2012

Ett recept

Ibland går liksom luften ur en. Som det här med att skriva blogg tex. För ett par dagar sedan gick det hur enkelt som helst och jag tyckte att det fanns massor att skriva om. Just nu känns det trögt utan att jag kan hitta någon orsak.
I går kväll var jag i alla fall och provade på ett pass hos "Friskis och Svettis". Jag tyckte det var sådär. Bra ledare och trevliga deltagare men jag tycker det är för mycket "sparka med benen dit och spreta med armarna dit, samtidigt som man ska gå framåt, sen åt sidan, sen bakåt, sen åt sidan" Det är svårt att koordinera. Det är klart att om man går flera gånger så lär man sig förhoppningsvis. Roligt att prova på, var det i alla fall.
Idag kördejag det vanliga morgonpasset med cirkelträning, en snabb fikapaus hos Aina och efter lunch så somnade jag så gott i fåtöljen. Härligt!
Nu när jag har så lite att skriva om så ska ni i alla fall få ett jättebra recept.
 Lax i ugn - 4 portioner.
  • 4 portionsbitar lax
  • 1 liten burk creme fraiche
  • salt, citronpeppar och rivet citronskal
Lägg de saltade laxbitarna i en smord ugnsfast form. Strö över ganska rikligt med citronpeppar. Ställ in i ugnen 200 grader i 15 - 20 minuter.
Rör ihop creme fraichen med citronpeppar och det rivna skalet av 1 citron och servera som kall sås till fisken.
KLART! Det är så enkelt så det är löjligt och jättegott. Servera kokt potatis till och kanske rivna morötter tillsammans med ett rivet äpple.
“Klok präst kort predikan.“
 Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar