tisdag 31 mars 2015

Mathelg

Visst är det skönt när solen skiner, man blir mycket lättare till sinnet och allt känns mycket enklare. Idag var det träning sen lite matinköp. Nu ser man att det kommer en stor mathelg. Affären var full med folk och de hade mycket i sina kundvagnar nästan varenda en.
Jag och maken kommer inte att fira påsken på nåt särskilt vis. Bara ta det lugnt (i alla fall jag). I morgon - Askonsdag - så ska jag åka till Insjön på kvällen och titta på genrepet till musikalen "Vem är den mannen". Jag har sett den en gång förut men den är värd att ses fler gånger.
På Skärtorsdagen så ska jag hjälpa till uppe på Björkbacken under en timme på eftermiddagen. Det är de boende som ska få ta del av en påskmässa och det behövs hjälp att hämta dom som vill närvara, från sina rum. De följande dagarna då har jag inget inplanerat - jo det förstås - födelsedagskaffe hos dottern på söndagen.
  • "Att läsa utan att reflektera är som att äta utan matsmältning." Edmund Burke 1729 - 1797. Engelsk politiker, författare och filosof.
 
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar