fredag 13 mars 2015

Glömd solförmörkelse

Nu har den nya datorn blivit installerad. Visst är det lite ovant. Nya startsidor och annat som jag inte kommit på hur det fungerar ännu. Tyst går den i alla fall, knappt en susning hörs när den är påslagen och jobbar.

Våren har tagit ytterligare ett steg i Hansgården. Idag åkte en av två innerdörrar ut. Det blir mycket större plats och det känns genast ljusare och trevligare.
Tre maskiner tvätt har jag hängt utomhus och städat hela övervåningen. Inga fönster är dock putsade, det väntar jag med tills det blir ännu varmare.
Det blev en stund i solen efter lunchen. Det var skönt - och sen kaffe på verandan. Livet är bra skönt ändå.
Just nu kom jag på att jag totalt glömde bort att kolla på solförmörkelsen som var idag. Ja,ja. så kan det gå. Det var i alla fall inte en total solförmörkelse - om nu det var till så stor tröst.
  • "Han var som en tupp som trodde att solen gått upp för att höra honom gala." George Eliot  1819 - 1880. (pseudonym för Maty Ann Evans-Cross) Engelsk författarinna
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar