onsdag 18 mars 2015

Det är mycket nu...

I dag har det varit en hektisk dag, i alla fall för maken. Gropen vid vattenläckan skulle kollas sen grävas igen. Sen kom vägverket och ville diskutera en eventuell ny dragning av vattenledningen. Det tog hela dagen och vid hemkomsten meddelade han att han var "hjärligt trött på allt vad vattenledningar var".

Själv tog jag och fyllde på lite förråd. Jag bakade skorpor, en sockerkaka, limpor och en sort gammeldags kakor. 
Smarriga och lite mjuksega kakor som går fort att göra.
Plättkakor
 
Nu håller jag på och laddar inför ett möte med församlingsrådet och maken laddar för Leksands bortamatch mot Malmö. Jag tror nog att det mötet blir mycket mer spännande än mitt.
 
  • "Vinterdoften kom med snön, och när mor skurade rent bakugnen till vinterbaket. Alla barndomens dofter är lustbetonade, det är det förunderliga med det, men så är det i mitt barndomsland." Astrid Lindgren 1907 - 2002. Svensk författarinna.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar