fredag 6 mars 2015

Vårshopping

Jag åkte till IKEA idag igen. Jag hade köpt fel storlek på ett par saker, så jag åkte och bytte. Fantastiskt väder men riktigt,riktigt skitigt  på vägen. Tur jag hade vatten i vindrutespolaren. 
Jag kom till Borlänge strax efter klockan 10 och det var så skönt att vara där utan att det var trafikkaos. Jag handlade det jag skulle och så åkte jag tillbaks hem igen. 
Det blev lite vår/sommar textilier till köket. Jag har nästan alltid haft blått, men nu bytte jag till grönt. Få se hur det blir.
Stolsdynor och nya kuddar.
Jag får väl försöka hålla mig med att plocka fram det nya. Det ska få bli riktig vår först, kanske nästan sommar.
Någon som inte kunde hålla sig, var min Passionsblomma eller "Kristi korsblomma". Det har stått i sovrumsfönstret på övervintring och så helt plötsligt så finns den här vackra skapelsen där.
Blå passionsblomma (Passiflora caerulea)
Jag har ett par krukor med Hyacinter på verandan och nu när det blivit varmt därute så luktar det så gott. Det är den här blåa varianten som är först, men den vita kommer om någon dag.

Har också agerat "såningsman" idag. Det blev tomater, paprika, basilika, aster, gullskära, jätteverbena och husárknappar. När dom börjar på att komma upp, ja då blir det fullt överallt.
  • "Jag lär mig fortfarande." Michelangelo 1475 - 1564. Italiensk skulptör, arkitekt, målare och poet.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar