lördag 7 mars 2015

Yoga test

Bildresultat för medicinsk yoga
Jaha, så har jag då provat på yoga för första gången. Det var så kallad Mediyoga (medicinsk yoga), där övningarna är lugna och inte allt för avancerade. Fokuset ligger på andningen och det var svårt - att andas rätt menar jag. Vi fick prova på i ca 45 minuter - de mest vanliga övningarna. Hjärta/lungor, nacke, matsmältning och så rygg och underliv. Det var riktigt intressant och nog kan jag tänka mig att göra mer sådant. Helst här hemma förstås så man slipper åka bil till Leksand. Vi får väl gå ihop några stycken och prata med Johanna i Johannagården här i Almo, som faktiskt är utbildad yoga-instruktör.
Bildresultat för medicinsk yoga
Det går också bra att sitta på en stol när
man gör Mediyoga
Efter en väldigt god vegetarisk lunch med semmeltårta till kaffet, så fortsatte vi med information om olika massageformer. Det var också väldigt intressant.

En annan intressant sak var att anmälningarna till det här evenemanget var så många (35 pers) att vi inte fick rum i Prästgården, utan vi fick gå ner och hålla till i Församlingshemmet. Ha,ha,ha säger jag skadeglatt, men hur skulle vi ha gjort om Församlingshemmet varit sålt?????

  • "Meditation är själens tunga och vår andes språk". Jeremy Taylor 1611 - 1667. Engelsk biskop.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar