onsdag 11 mars 2015

Tårta och hönskackel


Den här tårtan bjöd jag på idag till förmiddagskaffet. Vi hade oppsittu och jag ville testa ett recept på "tanterna". Tårtan består av en botten gjord på digestivekex och smält smör. Där ovanpå brer man karamelliserad mjölk, skivade bananer och lite smulad maräng. Sen klickar man på vispad grädde och strör på hackad Dajm. Gott och lite av en sötchock.

Efter oppsittun, så satte jag mig ute i solen ett tag. Tystnaden bröts endast av skrockandet från hönsen som jag släppte ut. Dom tycker det är så spännande att få komma ut och sprätta och det är dom väl väl unt. Dom får passa på nu innan det börjar spira i trädgårdslanden, för då vill jag inte ha dom där.
  • "Det är bättre att vara redo för en chans och inte få någon, istället för att få en chans och inte vara redo." Whitney M. Young Jr. 1921 - 1971. Amerikan Civil rights activist.
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar