söndag 15 mars 2015

TV och lägereld

Jag sitter här vid datorn och lyssnar på TV:n som maken sitter framför. Det är ishockeymatch. Leksand - Malmö och just nu står det 3-3. Det är spännande men jag tycker att det räcker med att sitta och lyssna. Jag hoppas naturligtvis att Leksand ska kunna vara kvar i högsta serien, det är alltid lite extra skjuts i Leksand vid hemmamatcher och det behövs.

Jag kunde ta in tvätten som jag hängde ute häromdagen. Åh vad det luktar fräscht och gott. Dt är till och med roligt att ta hand om den. Vika ihop och stryka det som behövs.

Annars har det inte blivit så mycket gjort. Jag satt ute en stund efter maten, men det var lite kallt så det var inte så skönt.
Nu kom Edvin - äldsta barnbarnet och frågade om vi ville komma och grilla korv !? så vi tar väl en promenad dit.
  • "Ingen fågel flyger för högt om den flyger med egna vingar." William Blake 1757 - 1827. Engelsk skald och målare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar