lördag 14 mars 2015

Fel datum!

I går skrev jag att jag glömde titta på solförmörkelsen. Den är ju inte förrrän den 20 mars!!! Få se om jag kommer ihåg det den fredagen då. Måste komma ihåg att sota glas att titta igenom - om solen skiner vill säga - för det ska vara väldigt farligt att titta direkt på solen under själva förmörkelsen. Ögonen kan brännas sönder av det intensiva sken som uppstår.
Jag kommer ihåg1954, jag var 7 år, så var det total solförmörkelse och vi stod utanför huset och tittade. Då hade vi några speciella glasögon som man kunde skaffa.
Vattenläckan i byn är äntligen funnen. Nu ska det lagas. Skönt att det äntligen blev uppklarat. Maken har varit ute nästan varje dag och letat. Man kunde ju faktiskt begära av den som har hand om kartan/orna över byns vatteledningar, att dom som ska vara ute och leta kunde få en karta att gå efter. Men det verkar vara svårt att få till det. Ordföranden som sitter på kartorna vill inte lämna ut dom. Varför? Tja säg det.

Tänk vad lätt om man kan följa vattenledningarna
efter en karta.
  • "Trassla inte till saken genom att komma med fakta." Groucho Marx 1890 - 1977. Amerikansk filmkomiker.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar