lördag 21 mars 2015

Kyla och kokkött


Ja, nog kom våren av sig. Vaknade till en otroligt vacker och vit morgon men fy vad det var kallt. Jag blev tvungen att åka in till Leksand ett ärende och kunde konstatera att det var svinhalt på vägarna.

Varför har kokkött blivit så ute? Det är inte ofta man hör nån som kokar kött nu för tiden. Den yngre generationen tror jag aldrig gör det. Det är ju synd, för det är faktiskt riktigt gott. Gör man sen en god sås till så blir det faktiskt en festmåltid.
Jag kokade älgkött i går. Med mycket grönsaker, och idag så gjorde jag en pepparrotssås. Jättegott. Dottern ringde när vi satt och åt, hon och sambon skulle komma förbi på en kaffekopp. Jag lyckades övertala dom att äta lite mat först och båda två sa att det inte var igår som de åt kokt kött.
Receptet var (som vanligt) Per Morbergs.
 
  • "Den som inrättar sig efter en ung mans råd bör förvänta sig olycka." Leonardo da Vinci  1452 - 1519. Italienskt universalgeni
Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar