tisdag 17 mars 2015

Bubbel,bubbel

Jag har haft Yavanna här hos mig under eftermiddagen. Oj oj oj vad det rör sig mycket uppe i huvudet på henne. Hon satt och sydde lite först men det blev nog lite för ensidigt så hon började leka med en sax, samtidigt som hon berättade den ena vilda historien efter den andra och bland annat redogjorde om skillnaden mellan en iPad, iPhone och en Galaxy 4S. Till slut så hämtade hon papper och färgpennor och började berätta för mig om hjärnan!? och efter mycket resonerande hit och dit, så kom hon fram till att hon minsann hade en "tänkarhjärna". Jag är benägen att hålla med henne.
När det ämnet var uttömt, ja då var det dags att beta av Thailand. Flygresan, stranden, maten, ja allt. Jag kan då lugnt säga att, långtråkigt, det är det då inte när hon är på besök.
"Palmer är bra ser du farmor, för då får man lite svalka"
Förmiddagen tillbringade jag på Björkbacken tillsammans med "min" grupp i väntjänsten och så med gamlingarna förstås. Inte lika händelserik som eftermiddagen men mycket trevligt det också.

  • "Att vänta på glädje, är också en glädje." Gotthold Ephraim Lessing 1729 - 1781. Tysk dramatiker, kritiker och författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar