måndag 16 mars 2015

Grillkväll

Jo visst, så var maken och jag och grillade borta på Väståker i går kväll. Dotter med sambo kom också så hela Hans-klanen var samlad. Det var jättemysigt men lite småkallt så jag gick in och hämtade en filt att ha om benen. Lite senare så hämtade både Yavanna och Noah var sin filt.
Kvällen var stjärnklar och ju mörkare det blev desto mer stjärnor kom det fram.

När vi ätit klart och "bara" satt och småpratade, så blev det ännu mer ruggigt. Barnen gick in till TV:n och jag och maken traskade hem till vårt. Väl hemma så tog jag en varm dusch och satte mig i fåtöljen med en filt om mig.
Jag tror att sonen och dottern med respektive gick in strax efter att vi gått eftersom det faktiskt blev kallt. Trevligt var det i alla fall, att få umgås med barn och barnbarn under en grillkväll ute i naturen den 15 mars.
Här håller elden på att falna och dö
  • "Varje människa är som Gud har skapat henne, och oftast sämre." Miguel de Cervantes Saavedra 1547 - 1616.Spansk författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar