torsdag 2 april 2015

Vem är den mannen?


I går var genrepet för musikalen "Vem är den mannen"? Ett fantastiskt spel mycket väl värt att se. Ungdomar, barn  och vuxna tillsammans med kör och orkester - alla lika engagerade och duktiga.
Första delen slutar med Jesu sista måltid, och det som slår mig är att dekoren och hela scenografin är så bra. Det känns så äkta.
Efter pausen så är det jobbigare. Kvällen i Getsemane, Judsas svek, den fege Pontius Pilatus och så korsfästelsen. Det var nog ingen i lokalen som inte blev berörd.
Det finns endast två saker som jag kan tycka lite negativt om, och det är sittplatserna Det kan vara lite svårt att se om man råkar få en storväxt person framför sig och det höga ljudet, (jag hade öronproppar med mig och det hjälpte mycket), men det är ju värdsliga saker - som Karlsson på taket sa.
Har ni inte sett föreställningen så kan jag varmt rekommendera den, men ring och boka biljetter för de kommer nog att få många besökare. Den är också gratis. Man får lägga en kollekt och det gör man gärna.
  • "Den svåraste frestelsen på jorden är inte pengar eller kärlek. Den svåraste frestelsen är makt."  Thomas Jefferson 1762 - 1826. USA:s tredje president 1801 - 1809.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar