onsdag 8 april 2015

Spännande lösningar

Återigen en sån där fin dag. Tyvärr med kalla vindar från norr, men man kanske inte kan få allt.
Jag tog i alla fall och städade klart härbret idag efter vi Almo-käringar haft vår oppsittu.
Jag tvättade ju textilierna i går så det var bara att hänga upp efter fönsterputs, dammsugning och allmän avtorkning. Nu är jag nöjd. Sen är det bara 8 rum kvar inne i huset men jag tar ett i taget.
Rena fönster
Det till och med luktar rent

Vi har ett "vardagsrum" eller vad man ska säga, som är väldigt konstigt till formen - i alla fall när det gäller att möblera och jag har aldrig varit riktigt nöjd som det varit. Nu under påsken så kom en bekant in och föreslog en lösning som jag aldrig tänkt på tidigare. Så nu när jag tar mig an det rummet ska det bli riktigt roligt och spännande att prova hennes förslag.
  • "Bland människor finns det långt fler kopior än original." Pablo Picasso 1881 - 1973. Spansk modernistisk konstnär.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar