söndag 5 april 2015

Påskafton

Påskaftonen har passerat på samma lugna vis som långfredagen. Visserligen tog jag och bäddade rent i sängarna och kunde sedan hänga ut tvätten - och få den torr, men det är ju inte speciellt betungande att slå på tvättmaskinen, och jag ville passa på när det var så fint torkväder.

Jag passade också på att plantera om mina tomater, paprika och rotselleri. Nu fär de stå ute i blomrummet och växa till sig. Det börjar bli trångt därute nu och det ska bli skönt när jag kan ställa ut en del växter i växthuset, men jag väntar nog lite än för det är kallt på nätterna även om jag ska ha frostvakten på.

Påskgästerna runt om i gårdarna åker nu hem och byn återgår till den vanliga lunken. Visst är det sorgligt när det är mörkt i så många hus men det verkar vara tidens gång. Desto trevligare när det ferier och det blir liv och rörelse i husen igen.
Här får jag till att röja upp snart - och sätta in plantor istället


Tomaterna trängs med andra plantor i Blomrummet
  • " Om natten tror en ateist till hälften på Gud." Edward Young 1683 - 1765. Engelsk skald och dramatiker.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar