tisdag 7 april 2015

Vårdag

I dag kändes det som det var den första riktiga vårdagen. Det var varmt ute och det blåste ljumma vindar istället för de gråkalla som blåst tidigare. Det passade bra att tvätta ett par maskiner och hänga ut.
Efter mina timmar uppe på Björkbacken med Väntjänsten, så gick jag in i vårt härbre för att städa bort lite döda flugor och spindelnät. Jag hade glömt bort att jag ställt ut en massa gamla böcker där, så det blev till att städa undan dom först och återigen kan man konstatera att böcker är tungt. Nu blev det 1 kasse till soptippen, 1 kasse till loppis och några böcker behöll jag utifall de två yngsta barnbarnen vill ha nåt att läsa istället för att leka med sina iPadar.
Det blir mycket "spring" fram och tillbaka och mina fötter säger aj,aj ganska omedelbart. Jag har gått ner mina fotvalv och måste därför ha hålfotsinlägg och med stövlarna som jag hade på mig så gick det inte ner ett par sådana. Det är väl dags annars att plocka bort vinterskorna och ta fram de som är lite lättare att gå med men kanske inte värt att plocka undan dem för långt bort "än är det vinter kvar säger mor".
  • "Kanske det är fint att ha ett vackert sinne men en större gåva är att ha ett fint hjärta." Russel Crowe 1964. Australiensk skådespelare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar