söndag 26 april 2015

En blomma i rabatten och en på rumpan

En strålande morgon - men det blåser. Vad trött man blir. Har det verkligen blåst så här mycket tidigare? Tillåt mig att tvivla.
Regnet som kom igår var inte så mycket. Mer behövs och idag ska jag ta slangen och vattna på mina rosor. Jag har ju ren sandjord här på gården och flera rosor börjar visa utmattningssyndrom. Häromdagen fick jag ett tips från trädgårdsmästaren i Bäsna trädgård att använda Algomin, vattna och sedan gödsla med kogödsel. Jag tar Algomin idag och så lägger jag på kogödsel om några dagar.
Sen var det då väl självaste sjutton om dom inte ska piggna på sig.
En blomma i rabatten......

Massagen var som jag trodde - skön men väldigt ond. Nacke och axlar känns mycket mycket bättre men skinkan däremot är öm som en varböld. Anki knådade och knådade och fick till slut bort den knuta som bildats. Hon tejpade, och nu är det bara att vänta. Det ömmar efter hennes behandling men det går över det vet jag.
Det är jätteskönt att ha en så otroligt duktig terapeut på så nära håll. Hoppas hon kan hålla på i många år till.


 
 ...en i baken
  
 
  • "Även en dålig bok har en god sida: den sista." John Osborne 1929 - 1994. Brittisk dramatiker.
Vi hörs!
 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar