onsdag 22 april 2015

En del ledsamma besked

Nu har det varit säsongsslut på vår oppsittu. Det blev ett livligt möte och många "viktiga" saker diskuterades. Nu får vi ägna oss åt trädgårdsskötsel och storstädningar bäst vi vill och så ser vi fram emot att träffas igen i september.
Vi ses ju lite emellanåt eftersom vi bor inom ett begränsat område här i byn men just att sitta ner och prata alla tillsammans, det blir nog inte förrän till hösten.

Mitt i den härliga våren och alla bestyr, så kommer det ledsamma besked. Makens moster avled för ca 1 månad sedan och härom veckan avled ytterligare en släkting på makens sida, och i går fick jag beskedet att min kusin avlidit. Makens moster var ju lite till åren kommen så där känns det väl ganska naturligt, men min kusin var jämngammal med mig (68 år) och det är inte så upplyftande att få sådana besked. Vi hade inte träffats på många år eftersom hon var bosatt i England, men vi hade kontakt via mejl.
Livet går dock vidare och det gäller att ta vara på varje dag. Jag har fortsatt att putsa fönster och jag måste bara ge er ett tips (fast ni kanske redan vet det). Putsa era fönster med en blandning av 0,5 dl ättikssprit och 3 dl vatten samt 2 droppar diskmedel. Spraya på fönstret, torka rent med en svamp och vatten och sen torka torrt. Jag använder min Kärscher och jag har aldrig haft så fina fönster tidigare.
 
  • "De fruktar dödens minst, de vars liv är mest värda". Immanuel Kant 1724 - 1804. Tysk filosof och professor.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar