lördag 18 april 2015

Kyla och fisk

Nu äntligen är alla blomskott skolade och omplanterade. Det känns skönt att inte det hänger över en.
Jag var lite rädd att gå till växthuset i morse. Det hade varit rejält kallt i natt och jag hade glömt att lägga över fiberduken, men alla pelargoner var helt OK och jag kunde dra en lättnadens suck. Nu ikväll är de "omstoppade" och frostvakten har jag höjt ett knäpp. Jag satte också tillbaka elementet inne i blomrummet eftersom jag upptäckte att det varit lite småkyligt där. Det är ju under nätterna när inte lampan lyser som temperaturen går ner. Inte under 0, men de små plantorna vill ha lite varmare än 3 grader.

Var hem till en bekant nu på eftermiddagen och fann henne ståendes ute och rensade fisk = lax. Det var säkert 15 st. stora laxar och det blev riktigt kallt bara att stå och se på så nu har jag duschat varmt och tänker inte gå ut nåt mer idag.
 
  • "Allt som simmar är inte fina fiskar." Ordspråk från Norge
Vi hörs!
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar