fredag 17 april 2015

Skönsång

I morse vid frukosten så ringde telefonen. Jag svarade och i örat fick jag höra en skönsång i stämmor. Det var Apoteket som ringde och gratulerade (ja, jag fyller år idag) När kören sjungit färdigt så sa en trevlig röst (inspelad) att jag skulle "ha en riktigt trevlig dag och vi har satt in 250 bonuspoäng från Apolivia på ditt bonuskort". Va! Vilket trevligt sätt att börja en morgon. Jag blev glatt överraskad.
Jag har en faster som är en riktig långpratare i telefonen. När hon ringer så vet man att samtalet kommer att ta runt 1 timme, men idag när hon ringde så sa hon att "det var som en vitaminspruta för henne att få prata med sina syskonbarn". Det var ju riktigt trevligt att höra även om det gav ett stänk av samvetskval.

Jag fick ett telefonsamtal från en av väninnorna på väntjänsten, hon berättade att chefen för Björkbackens servicehus nu har dragit in det kaffe med smörgås som vi tidigare blivit bjudna på.
Det har varit så trevligt att kunna sitta ner efter det att vi utfört våra sysslor. Druckit en kopp kaffe och pratat lite, men nu har det blivit för dyrt. 
Fick också ett brev från vår diakonissa som i ett brev tackar oss för det "viktiga och förtjänsfulla arbete" som vi i frivilligorganisationerna utför. Två personer som ser helt olika på vårat ideella arbete.
  • "Man ska vara glad att det är väder över huvud taget." Pippi Långstrump
Vi hörs! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar