fredag 10 april 2015

Allmänt rörigt

Allmänt rörigt

Hå,hå jaja. Maken och jag har olika uppfattning om det här med att möblera om. Jag tycker det är jättekul (nåja jätte, kan man kanske ta bort) men maken han tycker inte att det är nåt kul alls.
Man kan ju i alla fall konstatera att men egentligen borde göra så här i varje rum. Gå igenom skåp och hyllor och sortera bort. Visst är det jobbigt men jag tror att jag är nöjd efteråt, maken också.
Katten Nils han går bara runt och tycker att det är allmänt otrivsamt men nu har han i allafall somnat i makens fåtölj.
Vi tog en paus från allt och åkte till Clas Ohlssons och handlade lite antennkabel och annat smått och gott, då passade vi på att fika hemma hos Christer. Alltid lika trevligt.

Nu får vi se om vi får igång TV:n eller om vi ska sitta vid den gamla och trängas. Det löser sig. Jodå, nu när jag skriver detta, så kommer det ljud inifrån rummet. Han är allt duktig den där maken.

Jag tar och gör klart det sista i morgon, med gardiner, blommor och allt annat. Då blir jag ensam hemma på förmiddagen eftersom det har uppdagats ytterligare en vattenläcka i byn och det ska hållas ett styrelsemöte där maken ska vara med.
  • "Mänskligheten står inte ut med mycket  verklighet." Thomas Stearns Eliot 1888 - 1965. Engelsk poet, dramatiker och kritiker.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar