fredag 3 april 2015

En stilla fredag

Långfredag i Hansgården. En lugn och stilla dag med ingenting speciellt inplanerat. Det är så skönt.
Det har varit mycket inplanerat de senaste dagarna och även om det inte är så betungande så är man i alla fall uppbokad.
I går eftermiddag var jag uppe på Björkbacken där det var Gudstjänst med nattvard för de gamla. Många behöver hjälp att ta sig till och från samlingslokalen, så det hjälpte jag till med. Det var en fin stund och det verkade som de gamla uppskattade det.
Nu efter lunchen och en kort vila, så har maken åkt till Bystugan där det är fotoutställning och där det just idag visas helt okända kort av fotograf  Samuel Viklund (1898 -1953). Han kom härifrån byn och korten ska vara tagna mellan 1939 och 1953.
Själv tänker jag sätta mig och sy lite. Det fick man inte göra för en 20 år sedan, utan då skulle man inte göra någonting. Kanske lyssna på sorgsam musik på radion men det var väl också det enda. Det är skönt att det har ändrats.

  • "Förtvivlan är prisert vi får betala när vi satt upp omöjliga mål."  Graham Greene 1904 - 1991. Brittisk författare
Vi hörs!
 
Jag vill passapå att önska de som läser min blogg, en
 "Riktigt lugn och fin fortsättning på påskhelgen"
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar