måndag 6 april 2015

Slut för denna gång

Så var då påsken slut - för denna gång. Påskdagen för ett antal år sedan ( 44 närmare bestämt) så låg jag på Falu BB och fick en dotter. Anna Kristina.  Vi var hem till henne igår jag och maken. Fikade, pratade och hade allmänt trevligt. Man tycker ibland att tiden går väldigt fort och visst, men så länge man känner sig "ung" till kropp och själ - nåja själ då, så är det väl okey. Det är ju inget man kan påverka.

I dag - annandag påsk, så funderade jag en stund om jag skulle tvätta fönstren i sovrummet eller fixa lite ute i växthuset och blomrummet. Det blev det senare. Jag planterade lite lökar i krukor och ställde ut dem i växthuset. Det var Montbretia som jag planterade samtidigt som jag planterade om en kruka med vita Kallor. Nu står de ute i växthuset med en frostvakt.

Jag planterade också om ett gäng med småbladig grekisk Basilika. Tänkte jag skulle sälja några på byloppiset den 16 maj tillsammans med pelargonsticklingar. Apropå pelargonsticklingar. Jag har ett riktigt stort exemplar av pelargon, den tänkte jag plantera om idag men det får vara. Jag är rädd att jag förstör den, så jag gör som i fjol, jag lägger på gräsklipp som gödning. Det verkade den vara helt nöjd med.
 
Ute i landet börjar det spira så smått. När jag stod och fotade det som kommit upp här i Hansgården, så slog det mig, att nere i Skåne, så är gräsmattorna fulla av Scilla och Snödroppar. Men å andra sidan så har de säker snö på gräsmattorna uppe i Norrland.
 
  • "Av villovägar är de kortaste de bästa". Voltaire 1694 - 1778. Fransk författare, deist och filosof.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar