måndag 20 april 2015

Trädgårdsdags

Jag visste att den skulle komma. Dagen då jag skulle få inspiration att vara ute i trädgården. Den kom idag! Visserligen var jag med syföreningen i Mora under förmiddagen, men när vi kom hem så började jag min trädgårdssäsong lite smått. Man kan ju inte börja för våldsamt, så jag tog och klippte ner lite gamla perenner i 1 rabatt eller ja det kanske blev 2. Nu får det vara till i morgon. Då tar jag 1 rabatt till och så får det bli, lite undan för undan. Min rygg tycker inte lika som jag, utan protesterar om det blir för mycket.
Jag kollade med Bäsna trädgård idag angående hallon och i slutet på veckan får nog jag och maken ta oss en tur dit och göra ett inköp. Då vet jag att vi  - om vädret tillåter - sätter oss ute och tar en kopp kaffe och en bit pelargonkaka. Bäsna trädgård - det är en riktig oas det.

Bäsna trädgård
  • "Alla mänskliga organ blir trötta någon gång, bara inte tungan."  Konrad Adenauer  1876 - 1967. Tysk förbundskansler.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar