fredag 31 oktober 2014

Utflykt


Frostig grästuva vid sommarstugan
Dimman låg tät i morse och det var rejält med frost på backen. Jag åkte till Borlänge för att göra en del inköp samt för att åka ut till sommarstugan för att hämta en liten hushållsmaskin som stod där till ingen nytta.
När jag passerat Insjön och kommit till Åhl-kilen, då revs dimman upp och sen var det strålande sol hela tiden ända tills jag passerade samma ställe på tillbakavägen för då slöt dimman tätt omkring bilen igen.
I Borlänge blev det ett besök på IKEA där jag inhandlade ett par plastbackar till syföreningen samt en del mycket "bra att ha" grejor till mig själv. Bland annat de obligatoriska värmeljusen och så ett par mycket billiga lakan. Jag inhandlade också en råtta. En mjukisråtta, för på IKEA hade man en kampanj, att för varje mjukisdjur man köpte, så skänkte IKEA 1€ till ett projekt för att alla barn ska kunna få gå i skola. Ett hedervärt projekt och det är klart man ställer upp.
Min mjukisråtta
Jag köpte mig en mugg med kaffe och en kanelbulle och satte mig i bilen och for till sommarstugan. Där sken solen men det var frostigt i gräset.
Det här är vad man ser när man kommer från bilen

Det här ser man när man kommit ner till stugan
Tomt på utsidan men jag kan tänka mig att
det är full rush inuti
  • "Ack bara dåren planerar idag, vad han ska göra i morgon . Morgondagen tillhör inte dig, förrän den är lyckligt överstånden." Sofokles 497 f.Kr - 406 f.Kr. Grekisk dramatiker och tragediförfattare.
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar