onsdag 29 oktober 2014

Pepparkakor och Äppelpaj

Vaknade i natt av att maken var i koma. Efter att han fått sin Glucagon spruta, så blev det till att bädda om i sängen. Han svettas så vansinnigt så det är blött ända ner på madrassen. Jag öppnade fönstret för att vädra samtidigt och kunde konstatera att det var så varmt så jag tänkte att fönstret gott kunde vara på glänt resten av natten.
Tur att jag tog det säkra för det osäkra och stängde, för efter bara en liten stund så regnade det nåt alldeles förskräckligt och blåsten gjorde att det piskade mot fönstret. Regnet fortsatte en bit in på förmiddagen och jag tyckte bara det kändes bra, för jag hade bestämt att baka lite skurna pepparkakor och så skulle jag göra ett par äppelpajer.
Vid förmiddagskaffe då sken solen så härligt men när jag var ut en stund, så kände jag att värmen hade gett vika. Det var betydligt svalare, och nu lyser månen så vackert. Det blir en kall natt!
I kväll blir det möte med Församlingsrådet där vi bland annat ska diskutera TV-inspelningarna i november. Det blir en sändning från en julgudstjänst i Leksands kyrka. Spännande.

  • "Nyckeln till framgång är uppriktighet. Har du en gång lärt dig att spela uppriktig, så är din lycka gjord." Jean Giraudoux  1882 - 1944. Fransk författare och diplomat.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar