tisdag 14 oktober 2014

Full dag

Livet går på som vanligt. Maken åkte ut tidigt på älgjakt och jag skulle gå på gymnastik - som vanligt på tisdagarna. Men efter gårdagen, så kände jag att jag bara inte orkade åka iväg och träna för efter det, så skulle jag vara på servicehuset för att hjälpa de gamla med gymnastiken och sen var det inbokat ett möte med väntjänsten på eftermiddagen.
Jag avbokade gymnastiken och det var skönt att inte behöva stressa emellan de olika aktiviteterna.
De gamla på servicehuset är i alla fall aktiva - de flesta av dom. I dag räknade vi till 6 personer som kan gå själva och som även bor i egna lägenheter, och 8 personer som sitter i rullstol och som bor på vårdavdelningen - dom ville alla vara med på gymnastiken. Jag tycker det är bra kämpat av dom.
På älgjakten gick det riktigt bra i dag. Det blev 2 vuxna djur varav en 9 taggare. Maken fick inte skjuta något men han var inte ledsen för det. Det var skitväder i dag också, men de flesta har ju tak på sina älgpass så den värsta blötan hålls borta, men det blir ju råkallt och fuktigt.
  • "Det är änder sa bonden, sköt kråkor." Svenskt talesätt
Vi hörs!


1 kommentar:

  1. Tack Ingrid, för din dagliga hälsning genom din blogg från Hansgården och Almo. Jag värdesätter den, och jag får en känsla av att jag följer med vad som händer i byn.

    SvaraRadera