söndag 26 oktober 2014

Kyrksöndag

Siljansnäs kyrka

Syföreningen var Gudstjänstgrupp på dagens högmässa i Siljansnäs kyrka. Det innebar att syföreningen kan påverka valet av psalmer och annat under mässan, samt att någon/några läser texter och/eller håller förbön.
När vi anlände till kyrkan så såg vi att ingen av våra föreslagna psalmer fanns med så jag gick in för att prata med prästen om han överhuvud taget inte fått mitt mejl. Det hade han inte. Han hade problem med sitt lösenord och därför inte kunnat se mitt mejl.
För vår del så spelade psalmerna inte så stor roll, men jag hade förberett en förbön som jag gärna ville att prästen skulle se och läsa i förväg. Det skulle ju kunna vara så att den på nåt sätt inte passade in. Han fick läsa den på plats istället och den fick godkänt.
Efter mässan så bjöd vi på kaffe och bullar, ett alltid uppskattat inslag. Många får en chans att sitta ner och prata lite och inte bara gå hem till - i många fall ensamhet.

Nu på eftermiddagen, så pratade jag lite med min syster som kom hem från Italien i går. Hon var mycket nöjd med resan som bland annat innehöll ett besök i Pompeji och en bestigning av vulkanen Vesuvius.
Vesuvius
  • " Kvinnan älskar de starkas svaghet mer än deras styrka, och de klokas dumhet mer än deras klokhet ." Carl Gustav Jung 1875 - 1961. Schweizisk psykiater, psykolog, författare, idéhistoriker och mystiker.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar