måndag 13 oktober 2014

Älgjakt med förhinder


I dag var det första dagen på årets älgjakt. Naturligtvis hade maken fått en läkartid samma dag och han ville inte byta bort den eftersom det är så svårt att få läkartider här. Han hade gjort upp det så att han skulle ansluta sig till älglaget när han kom hem från sitt läkarbesök, som skulle äga rum 10.30. Före läkarbesöket skulle han bara köpa lite värpfoder på Granngården. Själv åkte jag som vanligt till symöte i församlingshemmet. Vid 11.30 ringde min mobil och en man berättade att det var från Granngården och att min make satt utanför i bilen och att det inte gick så bra att få kontakt med honom. Jag bad att de skulle ringa efter en ambulans och sen avslutade vi snabbt vårt symöte och åkte hem.
Jag kom fram till Granngården precis när maken hade fått hjälp av ambulanspersonalen och han var kontaktbar igen. De skjutsade honom till vårdcentralen där han fick träffa sin läkare.
Efter några timmar på en brits i ett kallt rum och många provtagningar, så är vi nu hemma igen och han förbereder sig för att gå på älgjakt i morgon. Enligt hans bror och andra, så missade han ingenting mer än fuktig och händelselös dag i skogen.
  • "Den som är rädd för en buske ska inte gå in i skogen." Danskt ordspråk



Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar