onsdag 1 oktober 2014

Torrt

Den 1:sta oktober. Oj vad tiden går fort. Vi har samma fina väder med sol på dagarna och några kallgrader på nätterna. Torrt är det, nåt alldeles förfärligt. Maken var upp i skogen häromdagen och han berättade att ett dike - som han grävt för att avleda vatten från ett skogsskifte - var alldeles tomt och torrt och då kommer det ändå från ett väldigt blött område. Nu har man visst utlovat regn i natt. Vi får väl se hur det blir med det.

Idag blev jag tvungen att boka en akuttid hos tandläkaren. Efter senaste behandlingen så var baksidan på mina framtänder i underkäken så fruktansvärt vassa. Det kändes som jag hade vassa små piggar där. (Jag kände ju ingenting efter behandlingen eftersom min tunga var bedövad) Nu skavde de här piggarna på min tunga, så jag hade svårt att prata. Jag fick en tid direkt och piggarna slipades bort.

Annars har jag städat TV-rummet idag, med fönstertvätt och gardinbyte och sånt som hör hösten till. Nu tänker jag inte göra mer idag utan bara sitta ner i en fåtölj och sy lite grann.
Självsådda minipenséer växer för
fullt i gräsmattan
  • "Man ber aldrig om råd annat än för att få sin egen uppfattning bekräftad." William Osler 1849 - 1919. Kanadensisk läkare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar