tisdag 21 oktober 2014

Kul spel

Jag spelar wordfeud på min iphone. Resultaten är mest nedslående men med någon vinst emellanåt, som gör att jag blir lite glad. Dels spelar jag med min kusin i Borlänge, min kusin i Huskvarna och så med dottern här i Siljansnäs.

För er som inte vet vad wordfeud är, så tror jag att det är en form av alfapet (har själv aldrig spelat det). Man ska bilda svenska ord utav bokstäver som du blir tilldelad. Det värsta är när det bara kommer konsonanter eller bara vokaler, då gäller det att det finns bra ord att para ihop bokstäverna med. Just nu spelar jag med kusin Anders i Borlänge, och min rad att fixa ett ord av är: N,S,S,P,D.R,L. Tack vare att Anders hade skrivit ett ord med ett U i, så kunde jag få till UNS. Jag kan bara meddela att det är lite beroendeframkallande, trots att jag förlorar en hel del.

  • "Den som väger sina ord, märker snart att de tomma inte alltid är bortkastade." Stig Johansson. Svensk författare, poet, tecknare, konstnär och aforistiker
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar