torsdag 16 oktober 2014

Hösttrött


Tröttheten är påtaglig. Jag känner mig stressad av en massa tider. Jag hade ju bestämt att när jag blir pensionär, så ska jag inte ha en massa tider att passa. Det tyckte jag att jag gjort i hela mitt yrkesverksamma liv, så nu skulle det bli slut på det. Men nu är jag här, möten, sammankomster, träning och andra uppdrag som ska passa ihop. Jag blir trött. Att hösten har tagit ett riktigt grepp om oss, gör väl inte saken bättre. Nu när jag satte mig här vid datorn, då såg jag att jag missat ett av mötena. Det var i går kväll. Men, det blir ju fler och jag vet ju att jag inte är oumbärlig.
Lite skämsigt är det i alla fall.

I dag var det handla i Leksand som gällde. Det blir ju så att förmiddagen går åt. Visst, det är trevligt att hälsa på svärföräldrarna och handla måste man ju göra så det är inga problem så, men jag hade tänkt mig att jag skulle göra så mycket den här veckan när maken är ute i skogen. Tji fick jag.
Få se i morgon. jag kanske kan städa av lite i alla fall.

  • "Frihet är själens syre." Moshe Dayan 1915 - 1981. Israelisk militär och politiker
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar