tisdag 28 oktober 2014

Hå,hå ja,ja

Hå,hå ja ja, hå,hå ja,ja det blåser i träna idag. Allt som ligger löst på gårdarna flyger omkring i byn och på vägarna ligger det stora kvistar och ändå blåser det inte mer än runt 15m/sek i byarna. Värmen håller i sig och ligger på runt 14 grader.
Just nu kommer jag från Leksand där jag träffat mina gamla arbetskamrater. Vi träffades på Siljans konditori, tog en fika och snackade lite. Vi är tre som har haft pension i några år nu, en som nyss tagit pension och en som fortfarande jobbar. Vi som varit hemma några år trivs med vår tillvaro, hon som nyss tagit ut pension, tycker det är långtråkigt och hon som jobbar, vill helst ha pension.
Ja jag kommer ju ihåg själv när jag nyss slutat jobba. Jag hade abstinens, men den går ju över. Man får hitta på nåt som man tycker är roligt och så pyssla med det ett tag.
På den inbyggda verandan är det riktigt mysigt

  • " Det finns saker som är så allvarliga att du måste skratta åt dem." Niels Bohr 1885 - 1962. Dansk atomfysiker. Nobelpriset i fysik 1922.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar