lördag 18 oktober 2014

Man tager vad man haver...

Nu har jag haft ett sånt där ryck igen. Solen sken i morse och genast så infann sig en viss arbetslust. I dag blev det att köra tvättmaskinen några gånger sen frostade jag av ytterligare en frys i uthuset plus att jag tog kyl och frys inne i köket också.
Det är konstigt vad man sparar på sig även i sådana utrymmen. Nu är det emellertid rent och fint och framför allt inte nån is i frysen.
Det blir ju alltid blött när man håller på med frysarna och i ett skåp, så samlas allt på nedersta hyllan. Jag har brukat att ha sådana där "blöjor" som man kan köpa på Clas Ohlssons - just för detta ändamål. Men nu var de naturligtvis slut men jag kom på att det fanns kvar ett par riktiga blöjor från nåt barnbarn. Det funkade alldeles utmärkt.
Jag tog också ur lite kött ur frysen i går när jag stängde av den. Det tog jag reda på i dag också. En älgstek och så älgfärsbiffar. Nu fryser jag in biffarna tills längre fram.
Jag tog också fram älgfilén från förra årets älgjakt. Den ska vi festa på i morgon

  • "En totalitär stat är en stat där människor endast sällan säger vad de menar och ännu mer sällan menar vad de säger." Malcolm Muggeridge 1903 - 1990. Brittisk TV-journalist
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar