lördag 11 oktober 2014

Familjelunch

Familjelunchen är avklarad och jag fick mycket beröm för maten. Ja, en av killarna tyckte att jag kunde ha låtit bli att ha i purjolök i potatisgratängen, men annars så var det bra.
Det var ju Pulled pork som jag bjöd på. Jag hade inte gjort den själv, från grunden, utan jag hade köpt färdig. Bara att värma i ugnen och sen dra isär köttet. Nästa gång, då ska jag prova att göra allt själv. Det är ju inga konstigheter vad jag kan förstå utan bara sätta in en skinka eller karré i ugnen på låg värme under lång tid och så tillsätta grönsaker och eventuellt öl eller coca cola. Ja, det ska bli spännande att prova.
Svärfar kom hitkörandes - 93 år gammal. Han var intresserad av att se hur den nya bron över Almoån blev. Jag vet inte om jag gillar det så där värst men visst är han duktig. Han tyckte att det var så skönt att slippa laga mat. Han lagar ju annars all mat själv - åt sig och svärmor. Han tyckte också att det var trevligt att få träffa sina barnbarn och barnbarnsbarn. Han blev till och med bjuden på kalas med Yavanna, men bara om han kom i prinsesskläder.
Gammelfarfar hade inga såna här kläder, så det blev
inget kalas för hans del
Han lämnade bilen här, så maken kan låna den nu under älgjaktsveckan. Dotter Kristina med sambo skjutsade hem honom till Tibble och jag tror att han tyckte det var skönt att slippa köra. Svärmor är inte hemma utan kommer först på måndag. Hon har varit på Limsjögården den här veckan som gått.

Just nu är jag i valet och kvalet om jag ska åka till kyrkan i Siljansnäs, på en konsert. Det börjar klockan 18 och det är Siljansnäs kyrkokör som har besök av en kör från Stockholm. Få se hur jag gör.
delar av Siljansnäs kyrkokör
  • "Var du än går, ta med dig hela ditt hjärta." Konfucius 555 f. Kr - f. Kr 479. Kinesisk filosof och religionsstiftare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar