fredag 15 augusti 2014

Sorkjakt

När jag skulle hämta tidningen i morse, så mötte mig den här synen precis utanför verandan:
Resultat från katten Nils´ nattjakt. Det låg ytterligare två
ute på grusgången.
Nils som var riktigt dålig här på försommaren, har piggnat på sig och jagar nu för fullt på nätterna. Han äter inte upp sina offer helt, utan han bara smakar lite på dom. Det är jag tacksam för eftersom hans mage inte tål så mycket päls. Brrr.

Annars har dagen gått åt att plocka ihop lite blommor som stått utomhus samt städa lite i trädgården. Det kan vara skönt för dotter och sonhustru att inte ha så mycket sånt att tänka på när vi är på semester. Vi är glada om de tar hand om ägghanteringen och katten. På förmiddagen var jag och maken en sväng till Insjön. Maken satt hos sin kusin och snackade medan jag var på Clas Olssons och handlade lite. Man kommer ju på såna där saker som man bara måste ha när man åker iväg (fast innerst inne tror att det går lika bra utan), men extra batterier till makens hörapparat kan ju vara bra att ha med.

Skogsklematisen tar lång tid på sig att komma igång efter vintern men när den väl sätter fart, ja då blir det rejält.
Så här blev det när valvbågarna kom på plats nere vid brobygget. Nu har gubbarna ledigt till måndag.

  • "Upprustningen är så stark att det finns vapen kvar att trygga freden även efter att människan tagit kål på sig själv." Henrik Tikkanen 1924 - 1984. Finländsk konstnär och författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar