fredag 22 augusti 2014

Den nya bron

Maken var ner till brobygget, på sin dagliga inspektionsrunda i morse. Han tog en del kort och för mig som inte sett det hela "live"  var det faktiskt en mycket positiv överraskning. Det blir jättefint! Några av gubbarna tog en cykeltur över, bara för att kolla hur det kändes. När vi kommer hem från Grekland, då får vi åka över den färdiga bron. Spännande!
Nedströms

Uppströms
Det ska också bli spännande att se om de också fixat till vägen. Det är ju för bedrövligt förbi gamla Larséns och förbi Pilgården. Vi hoppas i alla fall.
Det ska också bi spännande att se om den isländska vulkanen Bardabunga, kan hålla sig från att få ett utbrott och därmed kanske också ett askmoln som kan skymma flygsikten.
Det var 2010 som Eyafjallajökul spydde ut aska och rök så flygtrafiken måste ställas in. Då var jag och maken på väg till Madeira, men fick vända i Bjursås då vi fick ett sms att resan var inställd. Vi stannade där på en parkeringsplats och drack upp vårt medhavda kaffe och sen åkte vi hem och packade upp.
När min väninna berättade detta för sin man sa han " de kan väl inte ha haft så mycket packning med sig till Bjurs"? Ja, vi kunde ju skämta om det, men man vill ju helst inte uppleva det igen.
Ja, då tar jag semester. Och återkommer förhoppningsvis.
selfie (kolla min fina tandrad)
Jag frågade barnbarnet Yavanna om hon tyckte farmor var knasig som spökade sig på kortet. "Nejdå, inte så värst".
  • "Applådera vänner, komedin är över." (sagt på dödsbädden). Ludwig van Beethoven 1770 - 1827. Tysk tonsättare och pianist.
Vi hörs!


1 kommentar:

  1. Ha det så gott i Medelhavsvärmen och den goda grekiska maten!

    SvaraRadera